Duomenys apie viešojo sektoriaus darbuotojus – viename registre

2020 04 09

Lietuvos Respublikos Seimas po pateikimo priėmė svarstyti įstatymų pakeitimų projektų paketą, kuriuo siekiama nustatyti  Viešojo sektoriaus darbuotojų registro (toliau – Registras) steigimo teisinį pagrindą.

Šiuo metu viešojo sektoriaus įstaigų personalo administravimo ir buhalterinės apskaitos tvarkymo funkcijoms atlikti naudojamos skirtingos informacinės sistemos, kuriose tvarkomi atskirų įstaigų ir institucijų darbuotojų duomenys. Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos duomenimis nuo 2017 m. viešojo sektoriaus įstaigos sudarė sutarčių personalo valdymui ir buhalterinėms sistemoms prižiūrėti ir diegti, kurių bendra suma viršija 1 mln. eurų.

Registras leistų centralizuotai ir automatizuotai tvarkyti duomenis, kurie reikalingi valstybės valdymo reikmėms tenkinti: efektyviems valstybės valdymo tobulinimo sprendimams priimti, viešojo sektoriaus įstaigų žmogiškųjų išteklių valdymo sisteminiams sprendimams priimti, kontrolei ir prevencijai užtikrinti, valstybės ir savivaldybių biudžetams (darbo užmokesčiui) planuoti, viešojo sektoriaus įstaigų personalo administravimo ir buhalterinės apskaitos tvarkymo funkcijoms centralizuotai atlikti bei viešojo administravimo monitoringui vykdyti.

Valstybės tarnautojų registrą ir Vidaus reikalų pareigūnų registrą tvarkantis Informatikos ir ryšių departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos įgyvendina iš 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 10 prioriteto „Visuomenės poreikius atitinkantis ir pažangus viešasis valdymas“ finansuojamą projektą „Bendros informacinės sistemos valstybės įstaigų personalui administruoti sukūrimas ir tobulinimas“ (toliau – Projektas). Įgyvendinus Projektą ir priėmus įstatymų paketą, kuriuo nustatomas Registro steigimo teisinis pagrindas, būtų reorganizuoti Valstybės tarnautojų registras ir Vidaus reikalų pareigūnų registras į Viešojo sektoriaus darbuotojų registrą. Numatoma Registro veiklos pradžia – 2022 m. lapkričio 1 d.