Pradėjo veikti Administracinių teisės pažeidimų registras

2015 07 08

atprNuo 2015 m. liepos 1 d. įsigaliojus Lietuvos Respublikos Administracinių teisės pažeidimų registro įstatymui, Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 2571, 260, 272, 288, 292, 294, 299, 302, 3025, 3028, 306, 308, 309, 312, 313, 314 straipsnių pakeitimo ir papildymo ir kodekso papildymo 2572 straipsniu įstatymui, Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 2, 14, 26, 105, 106, 107, 113 straipsnių papildymo ir pakeitimo įstatymui pradėjo veikti Administracinių teisės pažeidimų registras (ATPR). Pagrindinė registro paskirtis – vienoje vietoje registruoti ir kaupti visus Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatyta tvarka užfiksuotus administracinius teisės pažeidimus ir užtikrinti administracinių teisės pažeidimų bylų teisenos vykdymą. Visa nuo registro veiklos pradžios registre užfiksuota informacija apie konkrečiam asmeniui surašytus administracinių teisės pažeidimų protokolus ir paskirtas baudas už administracinius teisės pažeidimus bus prieinama atsakingoms valstybės institucijoms, nagrinėjančioms administracinių teisės pažeidimų bylas, o asmenys, padarę administracinius teisės pažeidimus, galės pasinaudoti naujai sukurtomis elektroninėmis paslaugomis, skirtomis greitai ir patogiai apmokėti paskirtas baudas. Tuo tikslu registras integruotas su Mokesčių apskaitos informacine sistema (MAIS) ir Mokesčių mokėtojų elektroninio švietimo, konsultavimo ir informavimo paslaugų sistema (ESKIS).

Registras sukurtas reorganizavus Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos valdomą žinybinį registrą – Administracinių teisės pažeidimų ir eismo įvykių registrą. Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus Administracinių teisės pažeidimų registro nuostatus, registro tvarkytojais paskirtos daugiau kaip 140 valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kurios pagal Administracinių teisės pažeidimų kodekso 2591 straipsnį turi teisę surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus ir (ar) priimti nutarimus administracinių teisės pažeidimų bylose.

Registro kūrimo ir diegimo darbai atlikti 2010 – 2015 metais vykdant projektą „Elektroninių paslaugų informacinės sistemos, skirtos ne ginčo tvarka paskirtų baudų fiziniams ir juridiniams asmenims administravimui, sukūrimas“, įgyvendinamą pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ įgyvendinimo priemonę Nr. VP2-3.1-IVPK-01-V-02 „Elektroninės valdžios paslaugos“. Projekto tikslas – skatinti savanorišką baudų už administracinius teisės pažeidimus mokėjimą, standartizuoti, centralizuoti ir suvienodinti skirtingų institucijų vykdomą baudų, paskirtų fiziniams ir juridiniams asmenims už administracinius teisės pažeidimus, administravimo, sumokėjimo ir išieškojimo procesą bei sukurti patogias elektronines paslaugas asmenims, padariusiems administracinius teisės pažeidimus, skirtas greitai ir patogiai apmokėti paskirtas baudas. Projektą vykdo Informatikos ir ryšių departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos kartu su partneriais – Policijos departamentu prie Vidaus reikalų ministerijos ir Valstybine mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos.

 

ERPF